Наукова робота студентів є важливим елементом університетської освіти. Наукові студії здобувачів вищої освіти уможливлюють їх становлення як кваліфікованих фахівців, спроможних до реалізації науково-дослідних проектів, сприяють особистісному професійному становленню, розвивають креативне мислення та індивідуальні здібності.
29 березня кафедра іноземних мов долучилася до організації звітної наукової конференції студентів і магістрантів Університету Огієнка за підсумками науково-дослідної роботи у 2021 році. Викладачі кафедри забезпечили роботу чотирьох підсекцій: «ESP тексти та особливості їх перекладу», «Англійської мови», «Іноземних мов» та «Німецької мови». Оприлюднені англійською, німецькою та французькою мовами результати наукових досліджень студентів відзначались актуальністю, науковим підходом, фаховим спрямуванням відповідно до спеціальності.
У роботі підсекції «ESP тексти та особливості їх перекладу» було заслухано 7 доповідей. Розглядалися такі проблеми: особливості перекладу економічних, математичних термінів; переклад базових понять об’єктно-орієнтованого програмування; проблеми дітей з особливими потребами та їх реабілітація. Найзмістовнішими виявилися доповіді С. Петраш, магістрантки 1 курсу природничо-економічного факультету; А. Жильчук, магістранта 1 курсу фізико-математичного факультету та Б. Дідик, магістранта 1 курсу фізико-математичного факультету.
У підсекції «Англійська мова» було заслухано 9 доповідей. Студентка 1 курсу навчально-наукового інституту української філології та журналістики А. Ковальська підготувала доповідь на тему «Linguistic Competence and Cultural Understanding in Ukraine», де розглянула актуальну тему стосовно ефективності наукового спілкування кількома мовами. Не менш цікавою, була доповідь студентки 1 курсу цього ж інституту В. Данильчук на тему «Linguistic Competence and Cultural Understanding in Ukraine». Студентка розкрила сутність крос-культурних компетентностей від теорії до практики, їх розуміння та сприйняття в межах нашої країни. Доповіді студентів 1 курсу фізико-математичного факультету Д. Арчаковської «Multimedia Technologies in English Language Learning», В. Дзьордзій «Overview in Computer Assisted Language Learning», В. Дурача «Modern Software Programs for English Language Learning» та Я. Колеснік «PC Software Options That Make Learning English Entertaining» були присвячені актуальним проблемам використання найефективніших мультимедійних технологій для вивчення англійської мови, застосуванню комп’ютерного забезпечення на заняттях для кращого засвоєння матеріалу, використанню сучасних програм для вивчення англійської мови та основних параметрів програмного забезпечення для ПК, які роблять вивчення англійської мови цікавим та ефективним.
Основні віхи та події в історії нашої країни, що змушували українців об’єднуватися у боротьбі за незалежність України було простежено у доповіді «Українська єдність упродовж століть» Р. Білоуса, студента 3 курсу історичного факультету. Власні міркування щодо сучасного періоду російсько-української війни, висловила у своєму виступі «Вплив війни на людство» студентка 2 курсу, фізико-математичного факультету А. Мазур. Вона наголосила, що крім людських жертв війна згубно впливає на психологічний та фізичний стан дітей та дорослих, призводить до пожеж й забруднення атмосфери й водних об’єктів землі, непоправної шкоди війна завдає й інфраструктурі та економіці країни. Водночас будь-яка війна завжди спричиняє піднесення національної свідомості та патріотизму серед населення. О. Кононов, студент 2 курсу природничо-економічного факультету, у доповіді «Manager of the Future» висвітлив питання значущості посади менеджера для підприємства, визначив основні навички та здібності, якими повинен володіти кожен успішний менеджер у майбутньому.
У роботі підсекції «Іноземних мов» були заслухані доповіді 15 студентів. Дослідження відзначалися актуальністю, змістовністю, інформативністю і продемонстрували належну підготовку доповідачів, що є свідченням високого фахового рівня володіння англійською та французькою мовами. У наукових дослідженнях було розглянуто проблеми логопедії, методи попередження, виявлення й усунення порушень засобами спеціального навчання й виховання, важливість володіння музичною грамотністю, проблеми навколишнього середовища, проблеми психологічного здоров’я підлітків, особливості взаємодії дітей у творчих іграх та інші. Доповіді студентів історичного факультету А. Лавриновича «7 Principles of the US Constitution», Т. Маховського «Administrative Code. What is it?», А. Фаріон «The Development of International Law», М. Предиткевич «Major Environmental Problems in Ukraine» висвітили важливі та актуальні питання адміністративних правопорушень та адміністративної відповідальності, принципів конституції США, розвитку сучасного міжнародного права. Доповіді відзначалися фаховою спрямованістю та глибиною дослідження. Особливо цікавими виявилися доповіді О. Данчук, студентки 2 курсу природничо-економічного факультету, А. Лавриновича, студента 1 курсу історичного факультету та О. Гевель, студентки 1 курсу історичного факультету.
У роботі підсекції «Німецька мова» було заявлено 6 доповідей. Виступило 5 учасників конференції. Усі доповіді мали фахове спрямування і відображали тематику, над якою працюють здобувачі вищої освіти у межах компонентів професійної підготовки.
Усі виголошені доповіді здобувачів вищої освіти відзначались глибокою інформативністю, змістовністю та елементами наукової новизни. Доповідачі володіли гарною вимовою, вільно викладали матеріал, використовували презентації, а також охоче відповідали на додаткові запитання та долучалися до дискусії.